Ogłoszenie o zamówieniu - Wiosenna Akademia Rodzin dla uczestników projektu pn. „Centrum Rodziny w Gminie Moszczenica”.
I.Nazwa i adres Zamawiającego:
1. Zamawiającym w Postępowaniu jest: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Moszczenicy – jednostka organizacyjna Gminy Moszczenica
2. Adres Zamawiającego: ul. Samorządowa 2, 38-321 Moszczenica
3. Dane teleadresowe dotyczące zamówienia:
e-mail: gops@gopsmoszczenica.eu / Telefon: 18 35 41 240
4. Adres strony internetowej prowadzonego postępowania, na której udostępniane będą zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty zamówienia bezpośrednio związane z postępowaniem o udzielenie zamówienia (link prowadzący bezpośrednio do widoku postępowania na Platformie e-Zamówienia): https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/tenders/ocds-148610-bdbc25b5-2713-11ee-9aa3-96d3b4440790
II.Tryb udzielenia zamówienia:
Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone jest w trybie podstawowym, na podstawie art. 275 pkt 1 w związku z art. 359 pkt 2 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2022 r., poz. 1710), zwanej dalej ustawą Pzp oraz aktów wykonawczych do tej ustawy.
III.Opis przedmiotu zamówienia:
- Przedmiotem zamówienia jest organizacja i przeprowadzenie trzydniowego cyklu szkoleń wyjazdowych dla rodzin tj. rodziców i dzieci - Beneficjentów projektu „Centrum Rodziny w Gminie Moszczenica” w formule i pod nazwą Wiosenna Akademia Rodzin.
- Uczestnikami szkolenia wyjazdowego będzie maksymalnie 98 osób w tym rodziców i dzieci w wieku 2-18 lat oraz 3 osoby ze strony Zamawiającego. Minimalna liczba uczestników wynosi 32 osoby w tym 30 (rodzice oraz dzieci) i 2 osoby ze strony Zamawiającego.
- Zamówienie zrealizowane zostanie w terminie do 29.08.2023 r. przy czym szkolenie wyjazdowe musi odbyć się w terminie przypadającym od 21.08.2023 do 27.08.2023
- Zamówienie obejmuje zajęcia w ramach następujących usług szkoleniowych:
Warsztaty - akademia rodzin
- Usługa realizowana jest w jednostce miary – godzina dydaktyczna (45 minut).
- Uczestnikami zajęć są rodzice.
- Warsztaty obejmują zagadnienia z zakresu kompetencji opiekuńczo – wychowawczych obejmujące następujące zagadnienia:
- Wiosenne porządki w życiu rodziny
- Wiara w siebie – mity doskonałego rodzica
- Wychować pewne siebie dziecko
- Pogłębianie więzi z dzieckiem
- Motywacja
- Kapitan drużyny (członkowie rodziny grają do jednej bramki)
- Rodzic bez poczucia winy
- Rozwijaj się jako rodzic - swoje marzenia i aspiracje
- Dziecko uczy się z tego co widzi
- Bezpieczne dziecko – szczęśliwe dziecko – uzależnienie od telefonu, komputera, Internetu.
- Forma przeprowadzonych szkoleń – warsztaty/ćwiczenia.
- Czas trwania: 40 godzin dydaktycznych (3 dni po 5-7 godzin dydaktycznych dla 2 grup każdego dnia) .
Zajęcia animacyjno – integracyjne dla dzieci młodszych
- Usługa realizowana jest w jednostce miary – godzina dydaktyczna (45 minut).
- Uczestnikami zajęć są dzieci w wieku od 2 do 10 r.ż.
- Zajęcia prowadzone metodami pedagogiki zabawy rozwijające kompetencje w zakresie zachowań grupowych i funkcjonowanie w grupie
- Forma przeprowadzonych szkoleń – warsztaty/ćwiczenia.
- Czas trwania: 20 godzin dydaktycznych (3 dni po 5-7 godzin dydaktycznych każdego dnia).
Warsztaty z zakresu integracji emocjonalnej dla dzieci starszych
- Usługa realizowana jest w jednostce miary – godzina dydaktyczna (45 minut).
- Uczestnikami zajęć są dzieci w wieku powyżej 10 lat.
- Warsztat składa się z 3 obszarów: trening umiejętności prospołecznych, trening kontroli złości, trening zachowań moralnych. Zajęcia rozwijające umiejętności nawiązywania i podtrzymywania kontaktów towarzyskich, współdziałanie w grupie, nabycie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, poznanie sposobów odreagowania napięć emocjonalnych, budowanie pozytywnego obrazu samego siebie, kształtowanie poczucia własnej wartości, itp.
- Forma przeprowadzonych szkoleń – warsztaty/ćwiczenia,
- Czas trwania: 20 godzin dydaktycznych (3 dni po 5-7 godzin dydaktycznych każdego dnia).
- Wykonawca zobowiązany jest do:
- dysponowania co najmniej 4 osobami z kwalifikacjami niezbędnymi do prowadzenia zajęć o wskazanej wyżej tematyce pełniącymi funkcję trenerów / szkoleniowców,
- dysponowania co najmniej 2 opiekunami dla dzieci posiadającym niezbędne uprawnienia pedagogiczne w zakresie opieki nad dziećmi,
- dysponowania co najmniej 1 osobą pełniącą funkcję koordynatora / osoby odpowiedzialnej za organizację wyjazdu spełniającą wymagania określone w Rozdziale V pkt 4 lit. b niniejszej SWZ, funkcji koordynatora nie może pełnić osoba zatrudniona w charakterze trenera / szkoleniowca. Koordynator będzie uczestniczył w wyjeździe, zapewni prawidłową koordynację i obsługę organizacyjną realizacji umowy oraz współpracę ze strony Wykonawcy, w tym w szczególności będzie odpowiedzialny za terminową realizację zadań, oraz bieżący kontakt z Zamawiającym i uczestnikami wyjazdu ze strony Zamawiającego we wszelkich spawach organizacyjnych. Koordynator będzie odpowiedzialny za jakość realizacji usługi i do niego będą zgłaszane wszelkie uwagi ze strony Zamawiającego i uczestników. Koordynator będzie reagował na bieżąco na uwagi i dążył do poprawy jakości świadczonych usług. Zapewni prawidłowy i terminowy przepływ dokumentacji do Zamawiającego. Dokona odbioru prawidłowo wykonanych zadań w imieniu Wykonawcy.
Koordynator przygotuje w imieniu Wykonawcy szczegółowy programu szkolenia wyjazdowego, ze wskazaniem dat realizacji, oraz przekaże go Zamawiającemu w terminie do 2 dni roboczych od dnia podpisania umowy; Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia uwag lub zastrzeżeń do programu w terminie 2 dni roboczych od dnia jego otrzymania, Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić uwagi Zamawiającego i przekazać ostateczny program warsztatów wraz z informacjami na temat organizacji wyjazdu w terminie 2 dni roboczych od dnia otrzymania uwag,
- poniesienia wszelkich kosztów związanych z organizacją usługi, w tym koszty transportu (autokarami klimatyzowanymi) na trasie Moszczenica – miejsce pobytu – Moszczenica oraz miejsce pobytu – miejsce atrakcji turystycznej – miejsce pobytu – w każdym z dni pobytu w zależności od potrzeb o godzinie uzgodnionej z Zamawiającym,
- zapewnienia uczestnikom wyjazdu ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków (polisa NNW ) obejmującego cały okres pobytu, w tym wycieczki podczas pobytu oraz przejazd w obie strony,
- zapewnienia uczestnikom wyjazdu pobytu w ośrodku wypoczynkowym znajdującym się w województwie podkarpackim w atrakcyjnej turystycznie miejscowości w powiatach bieszczadzkim lub leskim, z wyłączeniem gminy Ustrzyki Dolne
- zapewnienia uczestnikom wyjazdu pobytu w ośrodku wypoczynkowym znajdującym się w województwie podkarpackim w powiecie leskim lub bieszczadzkim zlokalizowanego nie dalej niż 20 km w linii prostej od zapory na Jeziorze Solińskim ;
- zapewnienia uczestnikom wyjazdu co najmniej 3 atrakcji turystycznych dotyczących Jeziora Solińskiego obejmujących: przejazd koleją gondolową na Jeziorem Solińskim w obie strony, zwiedzanie elektrowni szczytowo–pompowej w Solinie wraz ze spacerem wzdłuż jeziora oraz przejazd statkiem po Jeziorze Solińskim; Wykonawca zobowiązany jest pokryć wszelkie koszty związane z organizacją ww. atrakcji tj. transport autokarami (nie dopuszcza się wykorzystania publicznych środków transportu), koszty biletów wstępu i wszelkie inne koszty związane z organizacją atrakcji turystycznej.
- zapewnienia 2 autokarów na potrzeby uczestników wyjazdu w czasie pobytu w ośrodku przez okres całego pobytu grupy z możliwością zorganizowania na żądanie Zamawiającego dodatkowej wycieczki autokarowej z trasą przejazdu do 200 km łącznie (tj. do 100 km na jeden autokar).
- zapewnienia uczestnikom wyjazdu zakwaterowania z zapleczem sanitarnym w obiekcie ośrodku o dobrym standardzie /pościel, łazienka wyposażona w ręczniki oraz podstawowe środki higieny osobistej/ tj. pokoi 2 do maksymalnie 4 osobowych, każdy pokój z osobną łazienką, zapewnienie temp. w pomieszczeniach noclegowych min. 20 stopni Celsjusza; w przypadku rodziny wieloosobowej (powyżej 4 osób) - niezbędnym jest zakwaterowanie takiej rodziny w pokoju typu „studio” (w składzie 2 pokoje, łazienka) lub w pokojach pozostających w bezpośrednim sąsiedztwie. Nie dopuszcza się zakwaterowania dwóch rodzin w jednym pokoju.
- zapewnienia uczestnikom wyjazdu swobodnego (tj. w czasie trzydniowego pobytu bez ograniczenia co do czasu/liczby godzin) dostępu do 4 sal dydaktycznych zlokalizowanych na terenie miejsca pobytu (na potrzeby równoczesnej realizacji zajęć dla 4 grup szkoleniowych uczestników – tj. 2 grup dorosłych i 2 grup dzieci); liczebność grup w każdej z sal maksymalnie 25 osób
- ośrodek będący w dyspozycji Wykonawcy winien dysponować placem zabaw dla dzieci zapewniającym warunki do zabawy oraz bezpieczeństwo dzieci, na którym w wypadku dobrej pogody Zamawiający dopuszcza realizację zajęć dla dzieci młodszych
- zapewnienia uczestnikom wyjazdu wyżywienia obejmującego: obiad i kolację w pierwszym dniu pobytu, śniadania, obiadu i kolacji w 2 dniu pobytu, oraz śniadania i obiadu w 3 dniu pobytu, oraz suchego prowiantu w trakcie podróży w obie strony (tam i z powrotem), /na suchy prowiant składają się: kanapka lub drożdżówka, owoc, przekąska słona, przekąska słodka, woda, sok lub napój/
- śniadania i kolacje muszą być serwowane w formie szwedzkiego stołu (bufetu) zapewniającego uczestnikom wybór oraz swobodny i nieograniczony dostęp do serwowanych potraw; W razie indywidualnych potrzeb uczestników wynikających ze względów zdrowotnych zapewni wyżywienie zgodnie z zaleceniami dietetycznymi,
- Posiłki: Śniadania, obiady, kolacje – muszą być serwowane w pomieszczeniu do tego dedykowanym – innym niż sale dydaktyczne.
- zapewnienia w trakcie zajęć dydaktycznych serwisu kawowego z poczęstunkiem dla dorosłych (kawa, herbata, woda, mleko, cukier, cytryna, drobne słone lub słodkie przekąski, owoce) oraz dla dzieci (herbata lub napój lub sok, woda, owoce, przekąski słodkie i słone). Serwis kawowy wraz z poczęstunkiem w trakcie trakcie prowadzonych zajęć w razie potrzeby będzie uzupełniany.
- w terminie do 7 dni od zakończenia realizacji usługi lecz nie później niż do 29.08.2023 r. przygotowania i przekazania Zamawiającemu dokumentacji realizacji zadania obejmującej raport z realizacji zadania, listy obecności uczestników, listy potwierdzające odbiór materiałów szkoleniowych, listy potwierdzające odbiór certyfikatów i kopie certyfikatów, listy potwierdzające korzystnie ze świadczeń (nocleg, wyżywienie, serwis kawowy, przejazd w obie strony, udział w atrakcjach) oraz dzienniki zajęć.
- Wykonawca w ramach zadania podejmie wszelkie niezbędne działania, mające na celu zapewnienie pełnego bezpieczeństwa personelu i osób trzecich w trakcie realizacji umowy. Wykonawca odpowiada za wszelkie działania i zaniechania swoje, osób go reprezentujących i działających w jego imieniu a także podmiotów trzecich, z którymi współpracuje w zakresie realizacji zamówienia.
- Przedmiot umowy należy wykonać kompletnie z punktu widzenia celu, któremu ma służyć.
- Zamawiający nie dokonuje podziału zamówienia na części i tym samym nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Uzasadnienie niedokonania podziału zamówienia na części: Z uwagi na kompleksowy charakter usługi stanowiącej przedmiot zamówienia, tj. realizacja jednorodnego co do charakteru zamówienia w ramach 1 usługi, zapewnienia identycznego poziomu realizacji zamówienia, jeden zakres tematyczny warsztatów, z tych samych rodzin - przedmiot zamówienia nie może zostać podzielony na części.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
- Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 214 ust. 1 pkt 7 i 8 ustawy Pzp.
- W celu dostosowania przedmiotu zamówienia do potrzeb osób niepełnosprawnych, zgodnie z art. 100 ust. 1 ustawy Pzp, Zamawiający wymaga przygotowania przez Wykonawcę materiałów szkoleniowych uwzględniających potrzeby osób z niepełnosprawnościami:
- materiały drukowane powinny być sporządzone zgodnie z zasadami projektowania uniwersalnego tj. w sposób ułatwiający korzystanie wszystkim uczestnikom, w tym osobom z różnymi rodzajami niepełnosprawności, przede wszystkim poprzez zaprojektowanie odpowiedniej struktury tekstu (stosowanie możliwie często tytułów, akapitów, śródtytułów), stosowanie czcionek gładkich, bez ozdobników, stosowanie prawidłowego kontrastu pomiędzy tekstem a tłem, zapewnienie czytelności czcionki poprzez jej odpowiednią wielkość,
- materiały video (jeśli dotyczy) powinny zawierać napisy rozszerzone zawierające informacje niezbędne do zrozumienia akcji dla osób z dysfunkcjami narządu słuchu, dokument tekstowy zawierający transkrypcję dźwięku dla osób z dysfunkcjami narządu wzroku i słuchu.
- Oznaczenie przedmiotu zamówienia wg Wspólnego Słownika Zamówień (CPV)
Kod główny:
„80500000-9 usługi szkoleniowe”
Kody pomocnicze:
„80000000-4 usługi edukacyjne i szkoleniowe”
„63511000-4 organizacja wycieczek”
„60000000-8 usługi transportowe”
„85311300-5 usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży”
IV.Termin wykonania zamówienia
Zamówienie należy wykonać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 29.08.2023 r. przy czym szkolenie wyjazdowe musi odbyć się w terminie przypadającym od 21.08.2023 do 27.08.2023
V.Warunki udziału w postępowaniu
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki określone przez Zamawiającego w postępowaniu w zakresie:
- zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie,
- uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie,
- sytuacji ekonomicznej lub finansowej:
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie,
- zdolności technicznej lub zawodowej:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
a) w okresie ostatnich trzech lat liczonych wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonali co najmniej 2 usługi polegające na zorganizowaniu i przeprowadzeniu szkolenia wyjazdowego w skład którego wchodziło co najmniej zorganizowanie i przeprowadzenie usługi szkoleniowej, zapewnienie kadry szkoleniowej, sal szkoleniowych, transportu, noclegów, wyżywienia, na co najmniej 3 dni dla rodzin tj. grupy uczestników liczącej minimum 40 osób (w tym rodziców i dzieci),
b) skierują do realizacji zamówienia co najmniej jedną osobę pełniącą funkcję koordynatora / osoby odpowiedzialnej za organizację wyjazdu, która posiada doświadczenie w koordynacji co najmniej 1 szkolenia wyjazdowego, w skład którego wchodziło co najmniej zorganizowanie i przeprowadzenie usługi szkoleniowej, zapewnienie kadry szkoleniowej, sal szkoleniowych, transportu, noclegów, wyżywienia dla rodzin tj. grupy uczestników obejmującej rodziców i dzieci.
c) dysponują lub będą dysponować ośrodkiem wypoczynkowym znajdującym się w województwie podkarpackim w powiatach bieszczadzkim lub leskim w gminach najbliżej usytuowanych względem jeziora solińskiego w niedalekiej odległości od jeziora zapewniającym co najmniej: zakwaterowanie w pokojach 2 – 4 osobowych, całodzienne wyżywienie oraz serwis kawowy, 4 odrębne sale szkoleniowe, z których każda może swobodnie pomieścić 25 osób.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia muszą oni wykazać, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu oraz że żaden
z nich nie podlega wykluczeniu z postępowania.
Sposób i termin składania i otwarcia ofert
- Ofertę należy złożyć do dnia 28.07.2023 do godz. 900.
- Ofertę należy złożyć przez Platformę e-Zamówienia: https://ezamowienia.gov.pl
- Wykonawca składa ofertę za pośrednictwem zakładki „Oferty/wnioski”, widocznej w podglądzie postępowania po zalogowaniu się na konto Wykonawcy. Po wybraniu przycisku „Złóż ofertę” (w zakładce „Oferty/wnioski”) system prezentuje okno składania oferty umożliwiające przekazanie dokumentów elektronicznych, w którym znajdują się dwa pola drag&drop („przeciągnij” i „upuść”) służące do dodawania plików:
- W polu „Wypełniony formularz oferty” Wykonawca dodaje plik zawierający wypełniony i podpisany Formularz Ofertowy (druk stanowiący Załącznik nr 1 do SWZ). Rekomendowanym wariantem podpisu jest typ wewnętrzny. Podpis „Formularza ofertowego” wariantem podpisu w typie zewnętrznym również jest możliwy, tylko w tym przypadku, powstały oddzielny plik podpisu dla tego formularza należy załączyć w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
Zamawiający nie udostępnia interaktywnego formularza ofertowego dostępnego bezpośrednio na Platformie. W związku z tym podczas dodawania Formularza ofertowego pojawi się komunikat, że postępowanie nie ma opublikowanego formularza dla tego etapu postępowania. Wykonawca potwierdza chęć złożenia oferty poprzez wybranie przycisku „Tak, chcę kontynuować.”
- W polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę” Wykonawca dodaje pliki, o których mowa w Rozdziale XIV ust. 3 a)-g). W zależności od rodzaju podpisu i jego typu (zewnętrzny, wewnętrzny) w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę” dodaje się uprzednio podpisane dokumenty wraz z wygenerowanym plikiem podpisu (typ zewnętrzny) lub dokument z wszytym podpisem (typ wewnętrzny).
- Jeżeli składane są dokumenty zawierające tajemnicę przedsiębiorstwa wykonawca, w celu utrzymania w poufności tych informacji, przekazuje je w wydzielonym i odpowiednio oznaczonym pliku, wraz z jednoczesnym zaznaczeniem w nazwie pliku „Dokument stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa”. Zarówno załącznik stanowiący tajemnicę przedsiębiorstwa jak i uzasadnienie zastrzeżenia tajemnicy przedsiębiorstwa należy dodać w polu „Załączniki i inne dokumenty przedstawione w ofercie przez Wykonawcę”.
- W przypadku przekazywania dokumentu elektronicznego w formacie poddającym dane kompresji, opatrzenie pliku zawierającego skompresowane dokumenty kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym, jest równoznaczne z opatrzeniem wszystkich dokumentów zawartych w tym pliku odpowiednio kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym lub podpisem osobistym.
- System sprawdza, czy złożone pliki są podpisane i automatycznie je szyfruje, jednocześnie informując o tym wykonawcę. Potwierdzenie czasu przekazania i odbioru oferty znajduje się w Elektronicznym Potwierdzeniu Przesłania (EPP) i Elektronicznym Potwierdzeniu Odebrania (EPO). EPP i EPO dostępne są dla zalogowanego Wykonawcy w zakładce „Oferty/Wnioski”.
- Oferta może być złożona tylko do upływu terminu składania ofert.
- Wykonawca może przed upływem terminu składania ofert wycofać ofertę. Wykonawca wycofuje ofertę w zakładce „Oferty/wnioski” używając przycisku „Wycofaj ofertę”. Wykonawca po upływie terminu do składania ofert nie może skutecznie dokonać zmiany ani wycofać złożonej oferty.
- Maksymalny łączny rozmiar plików stanowiących ofertę lub składanych wraz z ofertą to 250 MB.
- Otwarcie nastąpi dnia 28.07.2023 o godz. 10.00.
- W przypadku awarii Platformy, która spowoduje brak możliwości otwarcia ofert w terminie określonym przez Zamawiającego, otwarcie ofert nastąpi niezwłocznie po usunięciu awarii. Zamawiający poinformuje o zmianie terminu otwarcia ofert na stronie internetowej prowadzonego postępowania.
- Najpóźniej przed otwarciem ofert, udostępnia się na stronie internetowej prowadzonego postępowania informację o kwocie, jaką zamierza się przeznaczyć na sfinansowania zamówienia.
- Niezwłocznie po otwarciu ofert, udostępnia się na stronie internetowej prowadzonego postępowania informacje o:
- nazwach albo imionach i nazwiskach oraz siedzibach lub miejscach prowadzonej działalności gospodarczej albo miejscach zamieszkania Wykonawców, których oferty zostały otwarte,
- cenach lub kosztach zawartych w ofertach.
WSZYSTKIE NIEZBĘDNE INFORMACJE ZAWARTE SĄ W DOŁĄCZONYCH DOKUMENTACH.